Denon AVR-1908

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon AVR-1908 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

wellington1974 12-08-2008
Geschreven voor: Denon AVR-1908

Nu ruim een week in gebruik tezamen met 2 x KEF iQ5SE, 2 x iQ1, 1 x iQ6c en 1 x REL T3. De KEF's beginnen beter en beter te klinken. Het gemis aan laag heb ik gecompenseerd met de T3. Maar als je wat geduld betracht, hetgeen voor mij geen makkelijke opgave is, komen ook de KEF's tot volle wasdom (dat is wel afhankelijk van je woonruimte).

Prima receiver dus. De handleiding daarentegen verdient wat mij betreft geen schoonheidsprijs. Ik dacht met HDMI via de receiver naar mijn Sony lcd te kunnen maar dat blijkt niet mogelijk?

Voor het geld vind ik dit een waardige receiver.

Humphry 24-06-2008
Geschreven voor: Denon AVR-1908

Geweldig apparaat! Mooi geluid en genoeg aansluitmogelijkheden. Heb deze sinds twee maandjes icm TMA compact 10, TMA Twister 2000 en Freecom MP350 mediaplayer. Sinds een week ook een Panasonic TX-37LZD85. Heb in het begin wel wat probleempjes gezien toen ik aan het proberen was en alles via s-video had aangesloten (erg slecht/instabiel beeld). Composiet was veel stabieler. En nu via HDMI is super!
Hij heeft wat beperkingen als je de tv niet via HDMI aansluit. Hij zet niet zomaar alle ingangen naar bijv. s-video om (tabel hiervoor staat in de handleiding). Wel kun je allerleid verschillende ingangen aansluiten (component/composiet/etc) en converteert ie alles netjes naar HDMI. In het begin had ik tv met composiet ingang. Hierbij kon ik niet de mediaplayer via component aansluiten, dit pikt ie niet. NB : de hogere modellen hebben meer conversie mogelijkheden en zijn ook in staat tot upscaling. Maar dat doet de gemiddelde tv ook wel voor je.

Wijnanda Hoetmer 13-03-2008
Geschreven voor: Denon AVR-1908

Wat een geweldig geluid komt er uit dit apparaat.
En wat een mogelijkheden. We zijn er erg blij mee.
Wat ook erg goed is als hij op tv geluid staat dat je bij programma's waar muziek klinkt en er gepraat wordt, de stemmen toch goed verstaanbaar zijn. Die worden echt naar voren getrokken.
Gewoon een geweldig apparaat, en ook een mooie vormgeving.

Mslik 06-03-2008
Geschreven voor: Denon AVR-1908

Briljant, Geniaal zijn de enige twee woorden die echt kunnen beschrijven wat dit apparaat allemaal kan. Het geluid is zoveel beter dan mijn vorige Pioneer, en dat alle videobronnen door 1 monitor out (HDMI) doorgegeven worden is een must als je zoveel apparatuur hebt zoals ik. Het OSD menu werkt wel (wordt in sommige reviews gezegd van niet) en alles is makkelijk in te stellen. Wat ook niet duidelijk is in de beschrijving is dat alle kanalen te assignen zijn. Je kan dus voor de knop DVD de videosource Component3 kiezen en als audio component Coax 1 etc. etc. Alles is dus volledig zelf in te stellen. Ben zeer tevreden over dit product, voor het meergeld ten opzichte van de 1508 en de 1708 zeker de moeite waard ten opzichte van die twee.

Johan Knijn 20-11-2007

Hee,
2 weken geleden gekregen.
Paar dagen puzzelen met de gebruiksaanwijzing.
Conclusie : prachtig geluid !!
Had hiervoor een Sony set,maar ik denk dat ik m'n boxen jaren niet goed heb benut.
Ze klinken nu zoveel beter.
Zeker in combinatie met de Monitor Audio surround speakers en de centre speaker.
Aanrader........